Ezt a telefonszámot 393 alkalommal keresték. Olvassa el mások hozzászólásait, hogy megtudja kihez tartozik ez a telefonszám. Ha esetleg Ön is kapott hívást erról a telefonszámról, és megtudta kihez tartozik a szám, segítse a többi látogatót egy hozzászólással.
DPD-re való valótlan hivatkozás. Csaló, blokkold!
DPD re hivatkozik, csaló!
Netflixre hivatkozik,csaló!
Kamu DPD ,adathalász, tiltsd!
Mai napon kaptam én is az üzenetet tőlük, miszerint a DPD csomagkiszállítása kétszer is meghiúsult, mielőbb frissítsem az általuk megadott linken a szállítási címet. Ez már a második ilyen üzenet, amit kapok. Az előző üzenet linkjét kipróbáltuk, hogy másoknak ne kelljen, összefoglalom nektek a tapasztalatokat: 1. Az üzenet és a link kinézete már okot ad a gyanakvásra. Ékezet nincs, vagy fordítottan szerepel a magánhangzók felett, így már ránézésre is meg lehet mondani, hogy külföldi billentyűzettel lett írva a szöveg. 2. Ezt a kételyt megpróbálja eloszlatni az oldal, amire visz minket a link, mivel az megszólalásig hasonlít a DPD hivatalos oldalára. A közösségi média ikonokat profin megcsinálták, így ha rájuk nyomsz, a tényleges DPD platformjai jelennek meg. Ezáltal próbálnak megerősíteni abban a hitben, hogy ez nem is egy spam. 3. Aztán kezd gyanússá válni a történet, amikor is a személyes- és kártyaadataidat kell megadnod (név, lakcím, telefonszám, kártyaszám, lejárat, CVC)…majd ezután az oldal tetején megjelenik, hogy mennyibe fog kerülni a csomag újbóli kiküldése. Itt megjegyezném, hogy a DPD kártyaadatokat sohasem kér! Sose adjátok meg ezeket sehol, és ha lehet állítsatok be többlépcsős jóváhagyást + vásárlási limiteket. 4. Mi kipróbáltuk egy nem használt junior kártyával kíváncsiságból (olyannal amin 2 ezer forint volt és nem érkezik rá munkabér). Sikeres volt a párszáz forintos tranzakció, de ahogy az várható volt, semmilyen visszaigazoló e-mailt nem kaptunk a DPD-től, hogy na akkor mégis mikor jön a csomag. Ha esetleg itt realizálod, hogy csalásról van szó, minél előbb tedd át a pénzed egy másik számlára, vagy vedd fel készpénzben. Ezután tilts le a kártyát úgy ahogy van, és igényelj újat (ennek igénylése legtöbbször párezer forint és 7-14 nap alatt készül el, utána e-mailben vagy üzenetben értesítsenek arról, hogy az új kártyád átvehető az általad választott bankfiókban). 5. A kamu DPD oldalon történt tranzakciótól számolva, egy hét kellett hozzá, és egyszercsak jött a banki értesítés, hogy valakik levonták brazil pénznemben az összes pénzt (azt a maradék kb 1500 forintot) a junior kártyáról úgy, ahogy volt. Ekkora összeggel, tudva, hogy átverés az egész, nem volt megrendítő, de gondoljatok bele, ha valakinek nem esik le, hogy ez egy spam és a teljes fizetését így lenyúlják egyik napról a másikra az mennyire nagy krízishelyzet már. Mellesleg pont augusztus 10.-én késő délután történt ez a levonás, amikor általában az embereknek már megérkezik a fizetése. 6. A kártya természetesen esetünkben is tiltva lett, újat igényeltünk és a pénzt visszakaptuk jegyzőkönyvfelvétel majd elbírálás után, de ez hosszú folyamat tud lenni, a visszautalás akár 30 nap is lehet. Lényeg a lényeg… Kérlek titeket, ne dőljetek be nekik, vigyázzatok az ilyen ismeretlen linkes, helyesírási hibákkal teli üzenetekkel! Remélem tudtam nektek segíteni, szép napot mindenkinek!
Azt írta, hogy "szia apa!", és hogy új száma van, írjak neki Whatsappon. Kamu
Adathalász
Most kaptam adathalász dpd-re hivatkozó spam sms-t erről a számról! Óvatosan!